Ruilen en retourneren

Kan ik gratis retourneren?
Zeker! Dat is bij ons mogelijk. Hieraan zijn wel een aantal voorwaarden verbonden, welke hieronder staan beschreven.

– Gratis retourneren is alleen mogelijk bij pakketten binnen Nederland;
– Je kunt maximaal 1 pakket retourneren tot een maximum van 30 KG;
– Pakketten buiten Nederland kunnen niet gratis geretourneerd worden en zijn voor eigen rekening;
– Voor pakketten zwaarder van 30 KG zijn de kosten voor eigen rekening. Voor de actuele kosten verwijzen wij je naar de website van PostNL.

Weten hoe je kunt retourneren? Bekijk dan ‘Hoe kan ik retourneren?‘.

Van het gratis retourneren kan gebruikt gemaakt worden voor bestellingen geplaatst op 11-08-2021 en later.
Hoe kan ik retourneren?
Jammer dat je (een deel van) je bestelling wilt retourneren. Natuurlijk is dat bij ons geen probleem en we helpen je graag hierbij!

Zonder aanmelding
U kunt uw bestelling binnen 30 dagen kosteloos aan ons retourneren zonder opgaaf van reden.
Met aanmelding
Uw 30 dagen retourrecht gaan in op het moment dat u bij ons uw retour heeft aangemeld. Dit kan zowel per telefoon als per e-mail.

– Heeft u een defect artikel ontvangen? Kijkt eerst bij het kopje ‘Help! Defect artikel ontvangen!‘.
– Heeft u een verkeerd artikel ontvangen? Kijk eerst bij ‘Help! Verkeerd artikel ontvangen!‘.

Mocht u een andere reden hebben dan bovenstaande en wilt u dit kenbaar maken? Heel graag zelfs! Dit helpt ons om onze service in de toekomst te kunnen verbeteren. Voor het retourneren van (een deel van) je bestelling doe je het volgende:

Binnen Nederland
U mag aan ons gratis retourneren! Gebruik hiervoor de volgende gegevens:
PetsHome.nl
Antwoordnummer 50112
3050 VB Rotterdam

Buiten Nederland
Helaas is het niet mogelijk om gratis aan ons te retourneren vanuit het buitenland. Retourneren kan uiteraard wel naar:
PetsHome.nl
Hongkongstraat 79
3047 BR Rotterdam

Vergeet niet een briefje met uw gegevens en ordernummer toe te voegen. Wij kunnen anders niet zien van wie het pakketje is en maakt het ons onmogelijk om het aankoopbedrag terug te storten.

Hoe zit het met het terugbetalen van mijn aankoopbedrag?
Terugbetaling geschiedt altijd binnen 10 werkdagen nadat uw pakketje in goede orde bij ons is ontvangen. Hierover krijgt u op de dag van aflevering bij ons een e-mail ter bevestiging op het mailadres waarmee u uw bestelling destijds heeft geplaatst. Let op: de eventueel betaalde verzendkosten worden niet vergoed. Hieronder vallen de verzendkosten van €3,95 van bestellingen onder de €39. Wij betalen voor u wel de retourzending en natuurlijk het aankoopbedrag van alle artikelen die geretourneerd zijn. Tevens kunnen diepvriesartikelen niet geretourneerd worden vanwege bederf. Iets bij aflevering niet in orde? Laat ons dit weten!

Voor eventuele vragen of kwesties m.b.t. garantie op artikelen willen wij u vragen direct met ons contact op te nemen.

Je bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Help! Defect artikel ontvangen!
Onze oprechte excuses hiervoor! Dit hebben wij niet zo bedoeld en is nooit onze intentie geweest. Sorry! Klanttevredenheid is erg belangrijk voor ons. Wij lossen dit graag voor je op, want dit had nooit mogen gebeuren.

Help ons alsjeblieft met het oplossen van het defect. Vaak gaat het fout bij de vervoerder. Stuur ons een e-mail en voeg daarbij de volgende foto’s toe. Wij beloven dat we direct aan de slag gaan en het probleem oplossen.

– Een foto van het product
– Een foto van het defect
– Een foto van de streepjescode
– Een foto van de omdoos
– Eventuele andere belangrijke zaken, zoals verzendlabel of een sticker van PostNL

Vergeet alsjeblieft niet je bestelnummer erbij te vermelden. In de meeste gevallen hoeven defecte artikelen niet retour en sturen wij gewoon een nieuwe op. Mochten wij onverhoopt wel het artikel retour willen hebben, zijn de retourkosten uiteraard voor ons.
Help! Verkeerd artikel ontvangen!
Onze oprechte excuses hiervoor! Dit hebben wij niet zo bedoeld en is nooit onze intentie geweest. Sorry! Klanttevredenheid is erg belangrijk voor ons. Wij lossen dit graag voor je op, want dit had nooit mogen gebeuren.

Laat het ons z.s.m. weten als je een verkeerd artikel hebt ontvangen. Om het makkelijker te maken, vergeet hierbij niet je ordernummer te vermelden en een foto van het artikel (met streepjescode) die je hebt ontvangen. We lossen het graag voor je op.
Kan ik een product ruilen?
Toch het verkeerde artikel besteld, de verkeerde maat of niet helemaal tevreden vanwege een andere reden? Geen probleem, we helpen je graag. Volg hiervoor de volgende stappen:

1. Bekijk snel ‘Hoe kan ik retourneren?
2. Bestel het artikel wat je graag wilt hebben in onze webshop.

Wij storten het geld zo spoedig mogelijk aan je terug zoals we beloven. Mocht je het vervelend vinden om 2 keer te betalen, is er bij ons ook een mogelijk om te betalen via Klarna (afterpay).
Mijn artikel werkt niet
Wij vinden het erg jammer als het artikel niet naar verwachting werkt. Dit is niet de bedoeling en lossen we graag voor je op.

1. Stuur ons een e-mail met uw bestelnummer en het artikel wat niet (goed) werkt;
2. Vertel ons wat er aan de hand is. Foto’s of ander beeldmateriaal helpt hierbij;
3. Wij zoeken naar een oplossing en zullen deze met je bespreken. Beloofd!
Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Terugbetaling geschiedt altijd binnen 10 werkdagen nadat uw pakketje in goede orde bij ons is ontvangen. Hierover krijgt u op de dag van aflevering bij ons een e-mail ter bevestiging op het mailadres waarmee u uw bestelling destijds heeft geplaatst. Let op: de eventueel betaalde verzendkosten worden niet vergoed. Hieronder vallen de verzendkosten van €3,95 van bestellingen onder de €39. Wij betalen voor u wel de retourzending en natuurlijk het aankoopbedrag van alle artikelen die geretourneerd zijn.

Diepvriesartikelen niet geretourneerd worden vanwege bederf. Iets bij aflevering niet in orde? Laat ons dit weten!

Moet ik een reden opgeven?
Nee, je hoeft bij ons in principe geen reden te geven waarom je (een deel van) je bestelling retourneert. Echter, wij waarderen het wel heel erg als je dat doet, want dat helpt om onze klantenservice te verbeteren!
Wettelijke garantie
Op al jouw aankopen is de wettelijke garantie van toepassing. Mocht je niet tevreden zijn of heb je hier vragen over? Laat het ons weten.

Bestellen, betalen en bezorgen

Kan ik mijn bestelling annuleren?
Vanwege het volledig geautomatiseerde systeem is het niet mogelijk om een bestelling te annuleren. Je bestelling wordt direct in verwerking gezet, ingepakt en afgegeven bij PostNL om naar je te verzenden.

Uiteindelijk toch niet tevreden met je bestelling? Kijk dan bij ‘Ruilen en retourneren‘ en dan bij ‘Hoe kan ik retourneren?‘.
Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten die wij hanteren hangt af van de producten en/of hoeveelheid die u besteld.

Verzendkosten Nederland
€3,95 (minimaal €10)
Gratis vanaf €39,-

Diepvriesproducten vragen een speciale vorm van verzending om de kwaliteit volledig te kunnen waarborgen. Klik hier om deze te bekijken.

Verzendkosten Duitsland
Tot €75: €5,95
Vanaf €75: €3,95

Verzendkosten België
Tot €75: €4,95
Vanaf €75: €2,95

Wat is de levertijd?
Wij leveren heel snel!

In de regel geldt: voor 17:00 uur besteld = morgen in huis. Behalve op zaterdag, omdat de pakketdienst niet op zondag bezorgd. In dat geval wordt uw pakket op maandag bezorgd.
Bezorging
Wij verzenden onze pakketten aangetekend met PostNL en DPD binnen Nederland en België. Zo bent u verzekerd van correcte afhandeling.

Zodra uw pakket is ontvangen door PostNL krijgt u vanuit ons een e-mail met de track & trace code. Hiermee kunt u zeer eenvoudig uw pakket volgen waar deze op dit moment is en wanneer deze bij u wordt bezorgd. Easy!

Let op: de mail met de Track & Trace code wordt verstuurd vanuit PetsHome.nl. Het kan gebeuren dat deze in uw SPAM box belandt. Houd deze dus goed in de gaten.
Diepvries

Komt mijn bestelling wel bevroren aan?

Ja! Uw bestelling wordt uiteraard diepgevroren bij u geleverd. Dit realiseren wij door uw bestelling in speciale boxen met droogijs te versturen. Hierin blijven de artikel tot ongeveer 36 uur diepgevroren. Ruim voldoende om de artikelen diepgevroren bij u te krijgen. Om dit te realiseren, vragen wij wel altijd €3,95 verzendkosten, ongeacht hoeveel u besteld. Kwaliteit staat bij ons voorop!

Toch iets niet in orde? Laat het ons weten en wij lossen het graag voor je op.

Ik mis artikelen van mijn bestelling
Ons systeem werkt alle voorraden automatisch bij. Toch kan het zelden een keer voorkomen dat een artikel onverhoopt uit voorraad is geraakt, sorry daarvoor. Wij zullen je hierover informeren. Tenslotte zijn de dubbele verzendkosten natuurlijk voor onze rekening.

Het kan ook zijn dat uw bestelling in meerdere pakketten is verstuurd vanwege het bereikte maximale gewicht van 1 pakket. Hierom zijn er meerdere pakketten verzonden. Je krijgt dus meerdere T&T codes, omdat elk pakket zijn eigen code heeft.
Ergens anders bezorgen
Een afwijkend leveradres kunt u invullen tijdens het bestellen. Ook kan het nog als u uw Track&trace code heeft ontvangen d.m.v. de PostNL app.
Afhalen
Afhalen is bij ons eigenlijk helaas niet mogelijk, omdat wij een webshop zijn en geen fysieke winkel. Heeft het toch onverhoopt veel spoed? Neem contact met ons op en we kunnen kijken wat we voor je kunnen betekenen.

Betalen

Welke betaalmethoden zijn er?
Bij PetsHome.nl geven wij onze klanten graag een ruime keuze aan betalingsmogelijkheden. Bekijk hieronder alle betaalmogelijkheden en beslis welke betaalmogelijkheid het beste bij u past.

Nederland
iDeal
PayPal
Creditcard
Klarna (Afterpay)
Apple Pay

Belgie
Bancontact
Belfius Direct Net
PayPal
Creditcard
Klarna (Afterpay)
Apple Pay
iDeal

Duitsland
SOFORT banking
PayPal
Creditcard
Klarna (Afterpay)
Apple Pay
iDeal
Kortingscode
Heb je een kortingscode? Wat leuk! Korting houdt iedereen van, toch?

De kortingscode kan ingevuld worden op de winkelmandpagina. Onderaan in het scherm staat het kopje ‘couponcode’. Als je daar je code invult en bevestigd, wordt de korting automatisch berekend.

Wil je ook een kortingscode? Geef dan in het afrekenscherm aan dat je graag af en toe leuke aanbiedingen wilt ontvangen, want deze worden verstuurd via onze nieuwsbrief.
Kan ik ook zelf overmaken?
Op dit moment hebben wij niet de optie in het afrekenscherm om via een handmatige overboeking een bestelling te plaatsen. Wilt u dit wel graag? Neem contact met ons op!
Factuur
Wil je graag een factuur ontvangen? Dat kan natuurlijk. Neem hiervoor contact met ons op en we zullen je hierbij helpen om het in orde te maken.
BTW
Wij leveren hoofdzakelijk aan consumenten onze producten. Om deze reden zijn al onze prijzen inclusief BTW.

Overige informatie

Contact via e-mail
Wij zijn 7 dagen per week en ‘s avonds bereikbaar via:
[email protected]

Echt waar? Zeker weten!
Contact via telefoon
Dringende vraag, is iets niet in orde, wilt u informatie of gewoon even kletsen? Geen probleem!

Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 9:00 tot 17:00 uur op: 085-1306323.
Keurmerk
Wij zijn aangesloten bij Webwinkelkeurmerk. Dat betekent dat wij juridisch zijn gecontroleerd en van ons is de identiteit geverifieerd. Veilig kopen dus!

Bekijk onze mooie reviews hier:
Bedrijfsinformatie
PetsHome.nl

Magazijn
Hongkongstraat 71
3047BR Rotterdam

KVK: 76222926
BTW: NL003060486B13
Algemene voorwaarden
Klik hier voor onze algemene voorwaarden.
Ik heb een klacht!
Onze oprechte excuses hiervoor! Dit hebben wij niet zo bedoeld en is nooit onze intentie geweest. Sorry! Klanttevredenheid is erg belangrijk voor ons. Wij lossen dit graag voor je op, want dit had nooit mogen gebeuren.

Wij lossen het graag voor je op. Neem contact met ons op via [email protected] of via 085-1306323 en we helpen je graag. Oplossen zullen we! Beloofd.