Ruilen en retourneren

Kan ik gratis retourneren?

Nee, helaas niet.

Vanwege de sterk toegenomen pakketkosten vanaf 01 januari 2023 zijn wij genoodzaakt het gratis retourneren (voor nu) helaas af te schaffen.

Voor de procedure retourneren, zie ‘Hoe kan ik retourneren?’.

Hoe kan ik retourneren?

Jammer dat je (een deel van) je bestelling wilt retourneren. Natuurlijk is dat bij ons geen probleem en we helpen je graag hierbij!

Bedenktijd/retour

Het kan wel eens voorkomen dat u een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom u de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, u heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.

U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa € 7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via [email protected]. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Product ruilen?

Wilt u uw product ruilen? Dat is helemaal geen probleem. U kunt hiervoor contact opnemen met [email protected]. Wel draagt u zelf de kosten voor terugzending van het product.”

Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven!

Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen dan de bestelling nog voor u te wijzigen.

– Heeft u een defect artikel ontvangen? Kijkt eerst bij het kopje ‘Help! Defect artikel ontvangen!‘.
– Heeft u een verkeerd artikel ontvangen? Kijk eerst bij ‘Help! Verkeerd artikel ontvangen!‘.

Mocht u een andere reden hebben dan bovenstaande en wilt u dit kenbaar maken? Heel graag zelfs! Dit helpt ons om onze service in de toekomst te kunnen verbeteren. Voor het retourneren van (een deel van) je bestelling doe je het volgende:

Binnen Nederland
Gebruik hiervoor de volgende gegevens:
T.n.v. PetsHome.nl
Graafstroomstraat 51H
3044 AP Rotterdam

Buiten Nederland
Retourneren kan naar:
T.n.v. PetsHome.nl
Graafstroomstraat 51H
3044 AP Rotterdam

Vergeet niet een briefje met uw gegevens en ordernummer toe te voegen. Wij kunnen anders niet zien van wie het pakketje is en maakt het ons onmogelijk om het aankoopbedrag terug te storten.

Hoe zit het met het terugbetalen van mijn aankoopbedrag?
Terugbetaling geschiedt altijd binnen 3 werkdagen nadat uw pakketje in goede orde bij ons is ontvangen. Houd hiervoor de T&T code van uw retourzending in de gaten.

Als je een order gedeeltelijk retourneert crediteren wij de door jou geretourneerde producten. Wanneer je de order volledig retourneert, crediteren wij alle producten en alle andere aan ons betaalde kosten. Diepvriesartikelen kunnen om veiligheidsredenen en bederf niet geretourneerd worden.

Voor eventuele vragen of kwesties m.b.t. garantie op artikelen willen wij u vragen direct met ons contact op te nemen.

Je bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Help! Defect artikel ontvangen!

Onze oprechte excuses hiervoor! Dit hebben wij niet zo bedoeld en is nooit onze intentie geweest. Sorry! Klanttevredenheid is erg belangrijk voor ons. Wij lossen dit graag voor je op, want dit had nooit mogen gebeuren.

Help ons alsjeblieft met het oplossen van het defect. Vaak gaat het fout bij de vervoerder. Stuur ons een e-mail en voeg daarbij de volgende foto’s toe. Wij beloven dat we direct aan de slag gaan en het probleem oplossen.

– Een foto van het product
– Een foto van het defect
– Een foto van de streepjescode
– Een foto van de omdoos
– Eventuele andere belangrijke zaken, zoals verzendlabel of een sticker van PostNL

Vergeet alsjeblieft niet je bestelnummer erbij te vermelden. In de meeste gevallen hoeven defecte artikelen niet retour en sturen wij gewoon een nieuwe op. Mochten wij onverhoopt wel het artikel retour willen hebben, zijn de retourkosten uiteraard voor ons.

Help! Verkeerd artikel ontvangen!

Onze oprechte excuses hiervoor! Dit hebben wij niet zo bedoeld en is nooit onze intentie geweest. Sorry! Klanttevredenheid is erg belangrijk voor ons. Wij lossen dit graag voor je op, want dit had nooit mogen gebeuren.

Laat het ons z.s.m. weten als je een verkeerd artikel hebt ontvangen. Om het makkelijker te maken, vergeet hierbij niet je ordernummer te vermelden en een foto van het artikel (met streepjescode) die je hebt ontvangen. We lossen het graag voor je op.

Kan ik een product ruilen?

Toch het verkeerde artikel besteld, de verkeerde maat of niet helemaal tevreden vanwege een andere reden? Geen probleem, we helpen je graag. Volg hiervoor de volgende stappen:

1. Bekijk snel ‘Hoe kan ik retourneren?
2. Bestel het artikel wat je graag wilt hebben in onze webshop.

Wij storten het geld zo spoedig mogelijk aan je terug zoals we beloven. Mocht je het vervelend vinden om 2 keer te betalen, is er bij ons ook een mogelijk om te betalen via Klarna (afterpay).

Mijn artikel werkt niet

Wij vinden het erg jammer als het artikel niet naar verwachting werkt. Dit is niet de bedoeling en lossen we graag voor je op.

1. Stuur ons een e-mail met uw bestelnummer en het artikel wat niet (goed) werkt;
2. Vertel ons wat er aan de hand is. Foto’s of ander beeldmateriaal helpt hierbij;
3. Wij zoeken naar een oplossing en zullen deze met je bespreken. Beloofd!

Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Hoe zit het met het terugbetalen van mijn aankoopbedrag?
Terugbetaling geschiedt altijd binnen 2 werkdagen nadat uw pakketje in goede orde bij ons is ontvangen. Houd hiervoor de T&T code van uw retourzending in de gaten.

Als je een order gedeeltelijk retourneert crediteren wij de door jou geretourneerde producten. Wanneer je de order volledig retourneert, crediteren wij alle producten en alle andere aan ons betaalde kosten. Diepvriesartikelen kunnen om veiligheidsredenen en bederf niet geretourneerd worden.

Voor eventuele vragen of kwesties m.b.t. garantie op artikelen willen wij u vragen direct met ons contact op te nemen.

Je bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Moet ik een reden opgeven?

Nee, je hoeft bij ons in principe geen reden te geven waarom je (een deel van) je bestelling retourneert. Echter, wij waarderen het wel heel erg als je dat doet, want dat helpt om onze klantenservice te verbeteren!

Wettelijke garantie

Op al jouw aankopen is de wettelijke garantie van toepassing. Mocht je niet tevreden zijn of heb je hier vragen over? Laat het ons weten.

Bestellen, betalen en bezorgen

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Vanwege het volledig geautomatiseerde systeem is het niet mogelijk om een bestelling te annuleren. Je bestelling wordt direct in verwerking gezet, ingepakt en afgegeven bij PostNL om naar je te verzenden.

Uiteindelijk toch niet tevreden met je bestelling? Kijk dan bij ‘Ruilen en retourneren‘ en dan bij ‘Hoe kan ik retourneren?‘.

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten die wij hanteren hangt af van de producten en/of hoeveelheid die u besteld.

Verzendkosten Nederland

Tot €29: €2,99
Vanaf €29: gratis!

Verzendkosten Belgie & Duitsland

Voor pakketten naar het buitenland vragen wij €4,95 per bestelling.

Wat is de levertijd?

Wij leveren heel snel!

In de regel geldt: voor 17:00 uur besteld = morgen in huis. Behalve op zaterdag, omdat de pakketdienst niet op zondag bezorgd. In dat geval wordt uw pakket op maandag bezorgd.

Bezorging

Wij verzenden onze pakketten aangetekend met PostNL en DPD binnen Nederland en België. Zo bent u verzekerd van correcte afhandeling.

Zodra uw pakket is ontvangen door PostNL krijgt u vanuit ons een e-mail met de track & trace code. Hiermee kunt u zeer eenvoudig uw pakket volgen waar deze op dit moment is en wanneer deze bij u wordt bezorgd. Easy!

Let op: de mail met de Track & Trace code wordt verstuurd vanuit PetsHome.nl. Het kan gebeuren dat deze in uw SPAM box belandt. Houd deze dus goed in de gaten.

Diepvries

Komt mijn bestelling wel bevroren aan?

Ja! Uw bestelling wordt uiteraard diepgevroren bij u geleverd. Dit realiseren wij door uw bestelling in speciale boxen met droogijs te versturen. Tevens pakken wij diepvriesartikelen pas vlak voor het ophaalmoment van PostNL in, om de tijd die het pakket naar u toe nodig heeft zo kort mogelijk te houden. Kwaliteit staat bij ons voorop! Van uw bestelling ontvangt u uiteraard een T&T code om uw pakket te kunnen volgen.

Het kan ook zijn dat wij de diepvriesbestelling zelf komen brengen. Dit doen we altijd op de afgesproken dag (zie levertijden op de website). Mocht dit afwijken, nemen wij eerst contact met u op.

Voor wat betreft diepvriesleveringen verwachten wij dat de klant op de afgesproken dag thuis is om het pakket te ontvangen. Indien niet thuis, proberen wij bij de buren het pakket te bezorgen. Wij nemen pakketten nooit mee terug! Dit vanwege de producten die ontdooien.

Het is altijd bekend wanneer het pakket bezorgd wordt, zowel vanuit PostNL of vanuit ons.

Om deze reden vergoeden wij nooit diepvriesbestellingen als blijkt dat de producten ontdooid zijn omdat deze niet bezorgd konden worden bij bijvoorbeeld ‘niet thuis’.

Ik mis artikelen van mijn bestelling

Ons systeem werkt alle voorraden automatisch bij. Toch kan het zelden een keer voorkomen dat een artikel onverhoopt uit voorraad is geraakt, sorry daarvoor. Wij zullen je hierover informeren. Tenslotte zijn de dubbele verzendkosten natuurlijk voor onze rekening.

Het kan ook zijn dat uw bestelling in meerdere pakketten is verstuurd vanwege het bereikte maximale gewicht van 1 pakket. Hierom zijn er meerdere pakketten verzonden. Je krijgt dus meerdere T&T codes, omdat elk pakket zijn eigen code heeft.

Ergens anders bezorgen

Een afwijkend leveradres kunt u invullen tijdens het bestellen. Ook kan het nog als u uw Track&trace code heeft ontvangen d.m.v. de PostNL app.

Afhalen

Afhalen is bij ons eigenlijk helaas niet mogelijk, omdat wij een webshop zijn en geen fysieke winkel. Heeft het toch onverhoopt veel spoed? Neem contact met ons op en we kunnen kijken wat we voor je kunnen betekenen.

Betalen

Welke betaalmethoden zijn er?

Bij PetsHome.nl geven wij onze klanten graag een ruime keuze aan betalingsmogelijkheden. Bekijk hieronder alle betaalmogelijkheden en beslis welke betaalmogelijkheid het beste bij u past.

Nederland
iDeal
PayPal
Creditcard
Klarna (Afterpay)
Apple Pay

Belgie
Bancontact
Belfius Direct Net
PayPal
Creditcard
Klarna (Afterpay)
Apple Pay
iDeal

Duitsland
SOFORT banking
PayPal
Creditcard
Klarna (Afterpay)
Apple Pay
iDeal

Kortingscode

Heb je een kortingscode? Wat leuk! Korting houdt iedereen van, toch?

De kortingscode kan ingevuld worden op de winkelmandpagina. Onderaan in het scherm staat het kopje ‘couponcode’. Als je daar je code invult en bevestigd, wordt de korting automatisch berekend.

Wil je ook een kortingscode? Geef dan in het afrekenscherm aan dat je graag af en toe leuke aanbiedingen wilt ontvangen, want deze worden verstuurd via onze nieuwsbrief.

Kan ik ook zelf overmaken?

Op dit moment hebben wij niet de optie in het afrekenscherm om via een handmatige overboeking een bestelling te plaatsen. Wilt u dit wel graag? Neem contact met ons op!

Factuur

Wil je graag een factuur ontvangen? Dat kan natuurlijk. Neem hiervoor contact met ons op en we zullen je hierbij helpen om het in orde te maken.

BTW

Wij leveren hoofdzakelijk aan consumenten onze producten. Om deze reden zijn al onze prijzen inclusief BTW.

Overige informatie

Contact via e-mail

Wij zijn 7 dagen per week en ‘s avonds bereikbaar via:
[email protected]

Echt waar? Zeker weten!

Contact via telefoon

Dringende vraag, is iets niet in orde, wilt u informatie of gewoon even kletsen? Geen probleem!

Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 9:00 tot 17:00 uur op: 085-1306323.

Keurmerk

Wij zijn aangesloten bij Webwinkelkeurmerk. Dat betekent dat wij juridisch zijn gecontroleerd en van ons is de identiteit geverifieerd. Veilig kopen dus!

Bekijk onze mooie reviews hier:

“We vinden het belangrijk dat reviews een zo goed mogelijk beeld geven over onze producten en service. Onze beoordelingen worden daarom, onpartijdig, beheerd door WebwinkelKeur.

Webwinkelkeur heeft maatregelen getroffen om de echtheid van reviews te garanderen. Welke maatregelen dit zijn lees je hier.

Onze klanten worden niet beloond voor het schrijven van reviews. Er worden geen kortingen of andere cadeautjes gegeven.”

Bedrijfsinformatie

PetsHome.nl

Magazijn
Graafstroomstraat 51H
3044 AP Rotterdam

KVK: 88193853
BTW: NL864533068B01

Algemene voorwaarden

Klik hier voor onze algemene voorwaarden.

Ik heb een klacht!

Onze oprechte excuses hiervoor! Dit hebben wij niet zo bedoeld en is nooit onze intentie geweest. Sorry! Klanttevredenheid is erg belangrijk voor ons. Wij lossen dit graag voor je op, want dit had nooit mogen gebeuren.

Wij lossen het graag voor je op. Neem contact met ons op via [email protected] of via 085-1306323 en we helpen je graag. Oplossen zullen we! Beloofd.